طرح و اجرا

طرح و اجرا                                   

مهندسین مشاور اقلیم سازه ماندگار آمادگی دارد خدمات طرح و اجرای انواع پروژه های ساختمانی را در قالب مدیریت پیمان و مدیریت پروژه بر اساس استاندارد بین المللی مدیریت پروژه به انجام برساند.
خدمات طرح واجرا شامل مديريت پروژه، برنامه ريزي و كنترل پروژه، مديريت امور مهندسي و مديريت امور قراردادها مي‌باشد.
 خدمات قابل ارائه در بخش برنامه ريزي و كنترل جامع پروژه:

1- مديريت محدوده  پروژه
فعاليتهاي اين قسمت كه درقالب دو فاز برنامه ريزي و كنترل و با همكاري تيم تخصيص يافته از سازمان كارفرما، ارايه خواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه‌ريزي (تدوين سند بيانيه محدوده پروژه)
-   تبيين برنامه راهبردي (استراتژيک) سازمان و ارتباط آن با پروژه
-   تدوين شرح محصول براساس توجيه فني و اقتصادي پروژه
-   تبيين شرح كلي عمليات و فن‌آوري اجرايي پروژه
-   تبيين سياستهاي مالي پروژه
-   تعيين فاكتورهاي موفقيت در پروژه
-   تعيين فاكتورهاي كلان محدوديت در پروژه
-   تدوين ليست رويه هاي مديريتي پروژه
-   مستند نمودن ليست استانداردهاي مورد استفاده در پروژه
-   معرفي ذي نفعان کليدي پروژه و نحوه تعامل في مابين
ب- فاز کنترل
-       هماهنگي در تشکيل جلسات راهبري پروژه در سطح سازمان کارفرما
-      به روز رساني سند بيانيه محدوده پروژه
فعاليت‌هاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامه‌ريزي و کنترل ارايه‌خواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
-   تهيه ساختار شکست کار WBS پروژه
-   تهيه Master Plan پروژه
-   استخراج بسته هاي كاري و فعاليتها 
-   تهيه برنامه زمانبندي و شبکه پروژه
-   تهيه بانكهاي اطلاعاتي مربوط به منابع پروژه
-   تخمين و تخصيص منابع پروژه
-   تعيين الگوي‌هاي اندازه گيري پيشرفت فعاليتهاي پروژه
-   محاسبه ارزش نسبي عناصر ساختار كارهاي پروژه
-   تبيين ساختار گزارشهاي دوره‌اي پروژه
ب - فاز کنترل
-   جمع آوري و دريافت اطلاعات پيشرفت فعاليتها از عوامل و اركان پروژه
-   بهنگام سازي برنامه زمانبندي پروژه
-   تهيه گزارشهاي مختلف طراحي شده در فاز برنامه‌ريزي و شناخت انحرافات از برنامه
-   برگزاري جلسات ادواري مديريت پروژه به منظور هماهنگي تيم پروژه و بررسي  پيشرفت پروژه

3- برنامه‌ريزي و کنترل بودجه پروژه
فعاليت‌هاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامه‌ريزي و کنترل ارايه‌خواهد شد عبارتند از:
 الف - فاز برنامه ريزي
-   تهيه ساختار شکست هزينه پروژه CBS
-   ساختار بندي و برنامه‌ريزي منابع مالي (درآمد) پروژه
-   برنامه‌ريزي هزينه‌هاي پروژه (بودجه‌بندي)
-   تهيه برنامه جامع مالي پروژه (هزينه و درآمد) Cash Flow
-   تهيه تحليل كلان از برنامه مالي پروژه
 
 ب - فاز کنترل
-   جمع آوري و همکاري در بروز رساني اطلاعات مربوط به درآمدها و هزينه هاي پروژه
-   به روزآوري برنامه مالي پروژه   Cash Flow
-   ارائه گزارش کنترل وضعيت بودجه و هزينه (برنامه/ واقعي)
-   تهيه گزارش تخمين هزينه لازم تا اتمام پروژه
 
4- برنامه‌ريزي و کنترل تدارکات کالا  و مصالح پروژه
فعاليت‌هاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامه‌ريزي و کنترل ارايه‌خواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
-   تهيه ليست كالا و مصالح مورد نياز پروژه
-   تهيه ساختار شكست فعاليتهاي تداركات پروژه
-   تهيه برنامه تداركات كالا و مصالح پروژه
ب - فاز کنترل
-   کنترل بر تاريخهاي کليدي فعاليتهاي تداركات کالا و مصالح پروژه
-   کنترل موجودي كالا و مصالح اصلي پروژه
-   ارائه گزارش آماري از  روند مصرف کالا و مصالح اصلي پروژه
-   بهنگام سازي برنامه تدارکات کالا و مصالح پروژه

5- مديريت ريسك پروژه
فعاليت‌هاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامه‌ريزي و کنترل ارايه‌خواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
-   تشكيل كميته ريسك برنامه و انجام مطالعات مديريت ريسك پروژه
-   تهيه برنامه جامع مديريت ريسك پروژه و تهيه برنامه پاسخ به ريسك
ب- فاز کنترل
-   به روزآوري برنامه مديريت ريسك با همكاري كميته ريسك پروژه
-   تهيه گزارشات مديريت ريسك و به روزآوري برنامه‌هاي پاسخ به ريسك پروژه

6- مديريت كيفيت پروژه
فعاليت‌هاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامه‌ريزي و کنترل ارايه‌خواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
-   تعريف برنامه كيفيت پروژه با همكاري مشاور و در چارچوب سياست‌هاي كيفي مد نظر كارفرما
-   تهيه برنامه بازرسي‌هاي ادواري پروژه و تعريف شرح مسئوليت‌هاي متوليان كيفيت پروژه
ب- فاز کنترل
-   مستند سازي انجام‌بازرسي‌هاواقدامات برنامه‌ريزي‌شده‌درQuality plan
-   مستند سازي مشخصات كيفي خدمات و مصالح پروژه
 
7-  مديريت منابع انساني
فعاليت‌هاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامه‌ريزي و کنترل ارايه‌خواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
-     تعريف ساختار تيم پروژه و شرح مسئوليت‌ها و روابط
-     تهيه هيستوگرام‌هاي توزيع نيروي انساني
ب- فاز کنترل
-     كنترل بر كاركرد تيم پروژه بر مبناي شرح وظايف تعريف شده
-     روزآمد نمودن هيستوگرام‌هاي نيروي‌انساني‌باتوجه‌به‌شرايط‌خالي پروژه

8-  مديريت اسناد و مدارك
-     بررسي مقوله تهيه مستندات و جريان آن در شركت
-     تهيه دستورالعملهاي نحوه تدوين و بازنگري اسناد و مدارك
-     تدوين دستورالعملهاي شماره گذاري و كد گذاري اسناد و مدارك
-     تدوين دستورالعملهاي آرشيو، بايگاني و امانت دهي مستندات
-     آموزش دستورالعملها و همكاري در جاري نمودن سيست