طرح و اجرا
مهندسین مشاور اقلیم سازه ماندگار آمادگی دارد خدمات طرح و اجرای انواع پروژه های ساختمانی را در قالب مدیریت پیمان و مدیریت پروژه بر اساس استاندارد بین المللی مدیریت پروژه به انجام برساند.
خدمات طرح واجرا شامل مديريت پروژه، برنامه ريزي و كنترل پروژه، مديريت امور مهندسي و مديريت امور قراردادها ميباشد.
خدمات قابل ارائه در بخش برنامه ريزي و كنترل جامع پروژه:
1- مديريت محدوده پروژه
فعاليتهاي اين قسمت كه درقالب دو فاز برنامه ريزي و كنترل و با همكاري تيم تخصيص يافته از سازمان كارفرما، ارايه خواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامهريزي (تدوين سند بيانيه محدوده پروژه)
- تبيين برنامه راهبردي (استراتژيک) سازمان و ارتباط آن با پروژه
- تدوين شرح محصول براساس توجيه فني و اقتصادي پروژه
- تبيين شرح كلي عمليات و فنآوري اجرايي پروژه
- تبيين سياستهاي مالي پروژه
- تعيين فاكتورهاي موفقيت در پروژه
- تعيين فاكتورهاي كلان محدوديت در پروژه
- تدوين ليست رويه هاي مديريتي پروژه
- مستند نمودن ليست استانداردهاي مورد استفاده در پروژه
- معرفي ذي نفعان کليدي پروژه و نحوه تعامل في مابين
ب- فاز کنترل
- هماهنگي در تشکيل جلسات راهبري پروژه در سطح سازمان کارفرما
- به روز رساني سند بيانيه محدوده پروژه
فعاليتهاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامهريزي و کنترل ارايهخواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
- تهيه ساختار شکست کار WBS پروژه
- تهيه Master Plan پروژه
- استخراج بسته هاي كاري و فعاليتها
- تهيه برنامه زمانبندي و شبکه پروژه
- تهيه بانكهاي اطلاعاتي مربوط به منابع پروژه
- تخمين و تخصيص منابع پروژه
- تعيين الگويهاي اندازه گيري پيشرفت فعاليتهاي پروژه
- محاسبه ارزش نسبي عناصر ساختار كارهاي پروژه
- تبيين ساختار گزارشهاي دورهاي پروژه
ب - فاز کنترل
- جمع آوري و دريافت اطلاعات پيشرفت فعاليتها از عوامل و اركان پروژه
- بهنگام سازي برنامه زمانبندي پروژه
- تهيه گزارشهاي مختلف طراحي شده در فاز برنامهريزي و شناخت انحرافات از برنامه
- برگزاري جلسات ادواري مديريت پروژه به منظور هماهنگي تيم پروژه و بررسي پيشرفت پروژه
3- برنامهريزي و کنترل بودجه پروژه
فعاليتهاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامهريزي و کنترل ارايهخواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
- تهيه ساختار شکست هزينه پروژه CBS
- ساختار بندي و برنامهريزي منابع مالي (درآمد) پروژه
- برنامهريزي هزينههاي پروژه (بودجهبندي)
- تهيه برنامه جامع مالي پروژه (هزينه و درآمد) Cash Flow
- تهيه تحليل كلان از برنامه مالي پروژه
ب - فاز کنترل
- جمع آوري و همکاري در بروز رساني اطلاعات مربوط به درآمدها و هزينه هاي پروژه
- به روزآوري برنامه مالي پروژه Cash Flow
- ارائه گزارش کنترل وضعيت بودجه و هزينه (برنامه/ واقعي)
- تهيه گزارش تخمين هزينه لازم تا اتمام پروژه
4- برنامهريزي و کنترل تدارکات کالا و مصالح پروژه
فعاليتهاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامهريزي و کنترل ارايهخواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
- تهيه ليست كالا و مصالح مورد نياز پروژه
- تهيه ساختار شكست فعاليتهاي تداركات پروژه
- تهيه برنامه تداركات كالا و مصالح پروژه
ب - فاز کنترل
- کنترل بر تاريخهاي کليدي فعاليتهاي تداركات کالا و مصالح پروژه
- کنترل موجودي كالا و مصالح اصلي پروژه
- ارائه گزارش آماري از روند مصرف کالا و مصالح اصلي پروژه
- بهنگام سازي برنامه تدارکات کالا و مصالح پروژه
5- مديريت ريسك پروژه
فعاليتهاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامهريزي و کنترل ارايهخواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
- تشكيل كميته ريسك برنامه و انجام مطالعات مديريت ريسك پروژه
- تهيه برنامه جامع مديريت ريسك پروژه و تهيه برنامه پاسخ به ريسك
ب- فاز کنترل
- به روزآوري برنامه مديريت ريسك با همكاري كميته ريسك پروژه
- تهيه گزارشات مديريت ريسك و به روزآوري برنامههاي پاسخ به ريسك پروژه
6- مديريت كيفيت پروژه
فعاليتهاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامهريزي و کنترل ارايهخواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
- تعريف برنامه كيفيت پروژه با همكاري مشاور و در چارچوب سياستهاي كيفي مد نظر كارفرما
- تهيه برنامه بازرسيهاي ادواري پروژه و تعريف شرح مسئوليتهاي متوليان كيفيت پروژه
ب- فاز کنترل
- مستند سازي انجامبازرسيهاواقدامات برنامهريزيشدهدرQuality plan
- مستند سازي مشخصات كيفي خدمات و مصالح پروژه
7- مديريت منابع انساني
فعاليتهاي اين قسمت که در قالب دو فاز برنامهريزي و کنترل ارايهخواهد شد عبارتند از:
الف - فاز برنامه ريزي
- تعريف ساختار تيم پروژه و شرح مسئوليتها و روابط
- تهيه هيستوگرامهاي توزيع نيروي انساني
ب- فاز کنترل
- كنترل بر كاركرد تيم پروژه بر مبناي شرح وظايف تعريف شده
- روزآمد نمودن هيستوگرامهاي نيرويانسانيباتوجهبهشرايطخالي پروژه
8- مديريت اسناد و مدارك
- بررسي مقوله تهيه مستندات و جريان آن در شركت
- تهيه دستورالعملهاي نحوه تدوين و بازنگري اسناد و مدارك
- تدوين دستورالعملهاي شماره گذاري و كد گذاري اسناد و مدارك
- تدوين دستورالعملهاي آرشيو، بايگاني و امانت دهي مستندات
- آموزش دستورالعملها و همكاري در جاري نمودن سيست